14 HAZİRAN – 30 TEMMUZ 2012
KARE ART GALLERY
MARLEEN P. ATAY
STEPHANIE PAINE
SUZANNE POSTHUMUS
ARAS SEDDIGH
‘Transfer’ , dünyayı algılama ve yorumlama yollarımızı keşfe çıkan dört sanatçının işlerini öne çıkarıyor. Sergi, kişinin kültürel altyapısı, eğitimi ve tecrübelerinin nasıl hafızasını, deneyimlerini ve muhakemesini şekillendirdiğine odaklanıyor.
Sergideki işlerin hareket noktası, yeni deneyimlerle eski hatıraların algıda kendiliğinden harmanlanması ve ilişkilendirilmesi olarak görülebilir. Kökleri aynı derin kültürel hafızadan kaynaklanmakla birlikte her bir sanatçının işini farklı bir kültürel çevre ve politik koşullar harekete geçirmiştir. Hem İstanbul’da hem de İstanbul dışında yaşayan sanatçılar bir coğrafi bağlam ile diğeri arasında köprü kurarlar: Stephanie Paine’in fotoğraf serisi olan Pack (Sürü) sanatçının çocukluğunda köpeğiyle anıları ve onun İstanbul’daki sokak köpekleriyle olan ilişkisini araştırıyor. Marleen P. Atay ve yerleştirmesi Dry Flat (Sererek Kurutma) sihirli imgesi sıklıkla tüketilmiş folklorik bir sembolü mercek altına alıyor ve egzotik oryantalizmin mitik öyküsü dışında yeni bir bağlam kazandırıp maddi bir gerçeklik öneriyor. Who’s Still Afraid of Red, Yellow and Blue? (Kim Hala Kırmızı, Sarı ve Mavi’den Korkar?) Marleen Atay ve sanatçı arkadaşı Suzanne Posthumus’un işbirliğiyle orataya çıkmış bir iş. Medyanın aşırı yükleme yaptığı bir sembolü yalnızca saf renge indirgeyip biçimini bozarak konu edinirler. Aras Seddigh ise Linear Spaces (Çizgisel Mekanlar) isimli işlerinde kimliğin ve aile tarihinin anlamını sorgulamak için bulunmuş fotoğrafları kullanıyor.
The exhibition, Transfer, to be held at Kare Sanat Galerisi, features the work of four artists who explore the many ways we interpret and perceive the world. The exhibition focuses on how one’s cultural background, education and knowledge shapes memory, experience, and judgments. The automatic sense of blending and linking new experiences with old memories could be seen as the starting point for many of the works in the exhibition. However, stems from a much deeper cultural memory as each artist presents work motivated by different cultural environments and political climates.
The artists, who reside both in and out of Istanbul, span one geographic context to another: Stephanie Paine’s photographic series Pack, informed by the memories of her childhood dogs, explores her relationship with the street dogs in Istanbul; Marleen P. Atay and her installation Dry Flat takes a look at a folkloric emblem, its magic and fantasy mostly eroded, and gives it a new context outside of the mythical narrative of exotic ‘orientalism’, offering it a new physical-material reality. Who’s Still Afraid of Red, Yellow, and Blue? is a collaboration between Atay and fellow artist Suzanne Posthumus who take an over-loaded symbol of media-unfriendly misuse, and disfigured it again, into mere representation by the west’s reactionary ideologues by reducing it to pure color. And painter Aras Seddigh, who uses found photographs to explore the meaning of identity and family history.
KARE ART GALLERY
ABDİ İPEKÇİ CAD.NO: 22 ADA APT.K: 2 D: 8
T : 0 212 240 44 48 – 230 58 91
F : 0 212 219 77 19
kare@kareartgallery.com
www.kareartgallery.com