Güç & Tutku ( POWER & PASSION )
21 Kasım 2012 – 9 Aralık 2012
HAL BUCKNER
Yoleri Galeri
Ünlü ABD’li sanatçı, Contemporary İstanbul paralelindeki sergisini 20 Kasım Salı günü açıyor.
Yoleri Galeri İstanbul, 21 Kasım – 9 Aralık tarihleri arasında Contemporary İstanbul kapsamında gerçekleştireceği Hal Buckner sergisine sizleri davet etmekten mutluluk duyar. “Power & Passion/ Güç & Tutku” isimli sergi, sanatçının Türkiye’deki ilk kişisel sergisi olma özelliğini taşımaktadır. Sergi, The Sofa Hotel Nişantaşı’nın yeni mekânı All Arts Hall’da gerçekleşecek olup, serginin küratörlüğü ise Dorothy Lichtenstein tarafından yapılmıştır.
Bir sanatçı olarak ışık, gölge ve çizgilerin gücü beni her zaman etkilemiştir. Genel anlamda kadın formuysa çalışmalarımın en önemli unsurlarından birini oluşturur. Bir kadın her hareketiyle, başka bir “meydan okuma” başlatır ve böylece yepyeni eserler yaratılmasını sağlar. Bense bu temel meydan okumalardan yorulduğumu halen söyleyemem. (Hal Buckner)
Sanat tarihi üzerine eğitim alan Hal Buckner resim ve heykelcilik üzerine deneyimler kazanarak ustalaştı. “Matisse, Matisse” (2006) ve “Last Supper I Homeage to Leonardo” (2008) gibi eserleriyle dünya sanat tarihine geçmiş ünlü sanatçılara göndermeler yapmıştır. Serginin gözde eseri “Turkish Bath/Türk Hamamı” (2010), Jean Auguste Dominique Ingres tarafından resmedilmiş ve Louvre Müzesinde sergilenen ünlü “Türk Hamamı” tablosundan esinlenilerek yaratılmıştır. Ingres, ünlü eserini yaratırken 19. yüzyılda gözde olan “Orientalism” anlayışı ve kültüründen etkilenmiş ve doğu kültürünün “kadın” figürünü kullanmıştır. Hal Buckner ise eserin çizgilerini kendi tarzıyla yeniden yorumlamıştır. Buckner, çalışma döneminin ilk yıllarında küçük bronz figürler üzerinde yoğunlaşmıştır. “Sepia” tekniği ile bronz çalışmalarını çizim haline getirmiş olan sanatçı, böylelikle tekniğin özelliği olan kahve tonları ile bronzu bir araya getirmiştir. Buckner’ın 1985 yılında Long Island’a yerleşmesine kadar heykel ve çizim teknikleri arasındaki gidiş-gelişler, bu yıllardan itibaren yepyeni bir tekniğin ortaya çıkmasıyla bambaşka bir hal almıştır. Yeni tekniğine “iki boyutlu yassı heykelcilik” adını vermiştir.
Hal Buckner, 1989 yılı itibariyle eserlerindeki 2 boyutlu formun karakteristik özelliklerini biraz azaltarak tam beden formundan biraz daha uzaklaşmış, böylece çalışma alanlarını daha da özgür kullanmaya başlamıştır. Buckner, bu çalışmalarını bir nevi siluet izlenimi veren “cutout” ismiyle tanımlamış ve monte edildiği duvarla arasında kısıtlı sınır bırakarak konumlandırmıştır. Arada kalan boş alan ise, ışığın vurmasıyla eserlerin gölgeleri ve kendileri arasında bir kompozisyon yaratmaktadır. 2003 yılına gelindiğinde, Buckner’ın eserlerine irili ufaklı farklı metal parçalar eklenmiş ve böylece eserlerindeki kadın vücudu temalı asıl çalışma alanı bir “yap-boz” görünümünü almıştır. Bu tarz çalışmalarının en önemli örneklerinden birisi “Thirty Three Venus Flytrap” (2007) olarak ön plana çıkmaktadır.
The Sofa Hotel Nişantaşı’nda oluşturulan yeni sergi salonu All Arts Hall’da açılacak serginin küratörü olan Dorothy Lichtenstein, sanat dünyasının önde gelen isimlerinden olup, başta MoMA (New York) olmak üzere bir çok çağdaş sanat müzesinin danışma kurulunda yer almaktadır.
Dorothy Lichtenstein 1997 yılında vefat eden ünlü sanatçı Roy Lichtenstein’ın eşi olup, Lichtenstein Vakfı’nın başkanlığını yürütmektedir.
Serginin organizatörlüğünü yapan Yoleri Galeri, 1978 yılından bugüne kadar Almanya’nın Frankfurt, Hamburg ve Berlin kentlerinde onlarca sergi açan Tarık Ersin Yoleri tarafından kurulmuştur. Yoleri’nin İstanbul’daki galerisi ise Tophane’de, Ocak 2013’de açılışını yapacaktır. Galeri, dünyanın önde gelen uluslararası sanatçıların yanında önemli Türk sanatçılarının da eserlerine yer verecektir.
HAL BUCKNER | * 1938 in Whidbey Island, WA (USA) | 1964-71 Seattle Üniversitesi, Washington ve Oregon’da resim ve heykelcilik üzerine eğitim aldı. | 1986-95 Southwestern Oregon Community College, OR; Long Island University, NY; Marywood College, PA; Keystone Junior College, PA, üniversitelerinde dersler verdi|1995 Professor Emeritus Pierce College, WA | Single and group exhibitions in Palm Beach, Berlin, Munich, Brookville, New York, Miami Beach’de tek ve grup sergilerine katıldı | Halen Southampton, NY’da yaşamakta ve sanat hayatını sürdürmektedir.
Ayrıntılı bilgi ve iletişim için:
Barbaros Avunduk Pazarlama ve İletişim Müdürü 0212 368 1818
bavunduk@thesofahotel.com
*****************
HAL BUCKNER | POWER & PASSION
OPENING │ TUESDAY NOV 20 │ 6 – 8 pm │ALL ARTS, THE SOFA HOTEL, HARBIYE MH.TEŞVIKIYE CADDESI 123 │34367 ŞIŞLI ISTANBUL, TURKEY
YOLERI GALLERY Istanbul is delighted to invite you to the opening of the solo show by Hal Buckner on Tuesday. November 20, at 6 – 8 pm. Gallery Director Tarik Ersin Yoleri is putting on this well-known American artist’s first solo show in Turkey, entitled “POWER & PASSION“. The show is sponsored by All Arts Istanbul.
”As a sculptor, light, shadow and the power of a single line have always fascinated me. The figure, in particular the female form, has been a lifelong pursuit in my work. The female model offers a new challenge with each twist, step, and gesture. I have not begun to tire of these fundamental challenges.“ (Hal Buckner)
Educated as an art historian, a painter and a sculptor Hal Buckner incorporates in his work scholarship as well as artistic experience. Many of his works such as ”Matisse, Matisse“ (2006) and ”Last Supper | Homage to Leonardo“ (2008) are related to famous works of art and artists belonging to the art historical canon. “Turkish Bath“ (2010), the main work of this exhibition, was inspired by Jean Auguste Dominique Ingres‘ famous picture ”Turkish Bath” on display at the Musée de Louvre. Ingres in 1862 was influenced by the Orientalism fashion of the 19th century and stressed the sensual description of the texture of the female body; Hal Buckner concentrates on the suggestion of sensualism by the plasticity of contours and interior drawings of the sketched bodies.
Deeply rooted in the tradition of figurative art Buckner focused in his early works on small Bronzes. Favoring the technique of drawing, he always documented the conception of his bronzes in slightly bigger dimensioned Sepia sketches. This dialogue between sculpture and drawing and the circumstance that since his move to Long Island in 1985 he lacked a foundry nearby caused a new artistic development: the two-dimensional flat sculpture. As a base he used 1, 20 x 2, 40 m sized aluminum sheets out of which he cut out the contour line of life sized nudes, partly enameled and lacquered. These freestanding flat sculptures were finally mounted on a base. Thematically they were inspired by Tom Wesselmann’s Series “Great American Nude“.
Since 1989 he has reduced the two-dimensional character of the flat sculpture to the skeletal structure of contour and interior drawing as the minimum needed for recognition of a female body. This leeds to a playful interaction between the metal contours and the surrounding space. Hal Buckner calls these “cutouts“ and mounts them at a distance of a few centimeters from the wall. Exposed to the light the metal structure throws a shadow on the wall behind, which looks similar to its interior drawing.
Since 2003 Buckner has also used the potenial of the metal scrap as a by-product of the cutouts to create a body around his female figures. This produces a variation of spatial layers as in a picture puzzle such as it can be seen in “Thirty Three Venus Flytrap“ (2007).
HAL BUCKNER | * 1938 in Whidbey Island, WA (USA) | 1964-71 Studied painting and sculpture at the Universities of Seattle, Washington and Oregon | 1986-95 Teaching activity at the Universities of Southwestern Oregon Community College, OR; Long Island University, NY; Marywood College, PA; Keystone Junior College, PA, |1995 Professor Emeritus Pierce College, WA | Single and group exhibitions in Palm Beach, Berlin, Munich, Brookville, New York, Miami Beach | Lives and works in Southampton, NY